måndag 10 oktober 2016

Trädgårdsböcker för vuxna

Det här är min favorit bland trädgårdsböcker, perfekt att krypa upp i soffan med under vinterhalvåret avtnjutandes en kopp te. Den är inte helt lätt att få tag i vad jag vet, min man letade runt på nätantikvariat innan han hittade denna till mig. Förra sommaren sprang jag på ett exemplar på loppis så håll ögonen öppna om ni vill läsa om Tasha Tudor och hennes trädgård.




 Både Tasha Tudors bok och den här boken av John Taylor är indelad efter månad/årstid. Det är ju lite finurligt för då kan en ju lätt läsa om vad som är aktuellt just nu.


 John delar med sig av sina favoriter bland blommorna och tipsar om vad som är aktuellt att göra på trädgårdsfronten just nu. Vackra målade bilder kombineras med fina foton, också en bok att njuta av.



Den här lilla behändiga faktaboken bjuder på mycket kunskap om man vill lära sig mer om perenner. Liten och nätt, passar i handväskan och fylld med fakta och latinska såväl som svenska namn.
/Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar