söndag 25 september 2016

Om boken Leni är ett sockerhjärta

Ibland vill man vara liten fast man är stor. Ibland vill man vara större än man är.
Känner ni igen er? Jag kommer ihåg när jag som barn städade undan mina leksaker för nu var jag minsann stor. (Jag ångrade mig senare).


Att vilja vara äldre eller yngre än man faktiskt är har vi nog alla drabbats av någon gång. I böckerna om Leni får vi följa med henne och pappa i en bok. Och henne, pappa och lillebror i en annan. Leni är stor kan städa och dricka kaffe, eller var det egentligen så trevligt? Leni blir liten kan inte ta på sig, fast gå på toa kan väl vissa bebisar iallafall?

Böckerna om Leni är tilltalande både i bild och text. Mitt råd blir därför att ta er tid, att beundra de fantastiska bilderna.
Mari


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar