onsdag 21 september 2016

Salig blandning av Renée Voltaire

Detta är en kokbok som jag hittar inspiration i. Kan bli lite kritisk av naturen när det är ett helt koncept man ska köpa. Detta då hon också har mycket av ingredienserna som anges i recepten i sin serie och de i sin tur är ganska dyra. Det jag gillar med boken är att den sätter igång något hos mig, en vilja att äta nyttigt, rent och energirikt. Boken innehåller faktaavsnitt, kombinerat med personliga berättelser och recept, detta tilltalar mig. Jag använder den som inspiration byter ut ingredienser efter vad jag har hemma.





































Här har jag gjort hennes björnbärsbollar på mitt eget lilla vis:

2dl cashewnötter

½ dl frusna blåbär

½ fairtraide banan

5 torkade fikon blötlagda ca en halvtimme med stjälken avklippts 

1 tsk raw acai 

allt mixas

Jag valde att rulla bollarna i tre olika varianter, hampafrön, kokos och blåbärspulver.
Mums! 

/Mari



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar